Կենսաբանության 7-րդ դասարանի առարկայական ծրագիր




 ՀՀ «ՄԽԻԹԱՐ ՍԵԲԱՍՏԱՑԻ» ԿՐԹԱՀԱՄԱԼԻՐ 7-րդ դասարան
Կենսաբանություն առարկայի ծրագիր Առարկայի ուսուցման նպատակը, ընդհանուր և կոնկրետ դասարանում լուծվող խնդիրները
Կենսաբանությունն ուսումնասիրում է Երկրի ողջ կյանքի բազմազանությունը`բույսերիկենդանիներիսնկերիմանրէներիմարդուբջջի կառուցվածքային և կենսագործունեության առանձնահատկությունները: «Կենսաբանություն» առարկայի ուսուցման նպատակն է. • ծանոթացնել կենդանիների բազմազանությանըկենսագործունեության առանձնահատկություններին, • ձևավորել և զարգացնել գիտելիքներ կենդանի բնություն կապիփոխներգործության մասին, • ուսուցանել գիտելիքներ մարդու օրգանհամակարգային կառուցվածքի և ֆունկցիաներիինչպես նաև սպառնացող հիվանդությունների մասին, • ընդլայնել գիտելիքներն առողջ ապրելակերպի կանոններիվնասակար սովորություններից զերծ մնալու (ծխելալկոհոլթմրանյութեր), վնասվածքների դեպքում առաջին օգնություն ցուցաբերելու վերաբերյալ, • ուսուցանել և զարգացնել կարողություններ և հմտություններ ընդհանուր կենսաբանության մասինկյանքի ծագմանկենդանի օրգանիզմների բջջային կառուցվածքիժառանգականության օրինաչափությաննյութերի և էներգիայի փոխանակության մասին, • սովորողի մեջ սերմանել խելամիտ և հարգալից վերաբերմունք բնական միջավայրի նկատմամբնպաստել էկոլոգիական դաստիարակության և էկոլոգիական խնդիրների լուծմանըձևավորել • կապ հաստատել բնագիտական այլ առարկանների հետիրականացնելով միջառարկայական փորձեր • իրականացնել օտար լեզուների կիրառումը`բնագիտական նյութերի թարգմանության ընթացքում: • ծանոթացնել կիրառական կենսաբանության ճյուղերի հետհատկապես ՀՀում • ստեղծել ուսումնական նյութեր Կրթությունը պատշաճ մակարդակով կազմակերպելու և մատուցված նյութը սովորողի սեփականությունը դարձնելու նպատակովկիրառվում են բազմաթիվ լաբորատոր գործնական աշխատանքներ`շրջապատող միջավայրում գտնվող կենդանի օրգանիզմների զննում,դիտարկումմանրադիտակային հետազոտումուսումնական ճամփորդությունների կազմակերպում:

Թեմատիկ պլան - 7 – րդ դասարան (34ժամշաբաթական ժամԴասընթացի նպատակն է ուսուցանել հմտություններ և կարողություններ կենդանի օրգանիզմների կառուցվածքիկեսագործնեության առանձնահատկություններիշրջապատող բնության հետ փոխհարաբերությունների մասին:
 

Դասընթացի նպատակն է ուսուցանել հմտություններ և կարողություններ կենդանի օրգանիզմների կառուցվածքի,կեսագործնեության  առանձնահատկությունների, շրջապատող բնության հետ փոխհարաբերությունների մասին:



 
N
Թեմա
Գործնական աշխատանք
Համակար•չային առաջադրանք
Ժամերի քանակ
1.
Ներածություն – կենդանի համակարգեր,կյանքի կազմավորվածության մակարդակներ:
1.Կենդանիների և բույսերի հավաքածուների, կաղապարվածքների ցուցադրում:
2.Տեղանքի որոշ բույսերի և կենդանիների ծանոթացում
ԳտնելՀայաստանիԿարմիր գրքում ընդգրկված բույսերի ցանկը
1ժամ
2.
Նախակորիզավորների թագավորություն:
1.Ընդհանուր բնութագիրը,
ծագումը
2.Բակտերիաների կառուցվածքը
3.Նախակորիզավորների դերը բնական համակեցություններում և մարդու կյանքում: 
 
 
Կաթնաթթվային բակտրիաների օգտագործումը սննդային արդյունաբերության մեջ`
1.Կաթի թթվեցում արտաքին միջավայրում եղած բակտերիաների շնորհիվ
2.կաթի թթվեցում մածնի միջոցով
3.բանջարեղենի թթվեցում
4.գինուց քացախի ստացում
1.Համացանցից ներբեռնել նախակորիզավորներիկառուցվածքի, առաջացրած հիվանդությունների մասին տեղեկություններ:Նյութը ցուցադրել և քննարկել դասարանում: 
3ժամ
3.
Սնկերի թագավորություն:
1.Ընդհանուր բնութագիրը,ծագումը, միաբջիջ և բազմաբջիջ սնկերի կառուցվածքը:
2.Սնկերի հիմնական խմբերը` մակաբույծ և օգտակար սնկեր3.Սնկերի օգտագործումը սննդի և մանրէակենսա բանական արդյունաբերության մեջ: 
1.Մանրադիտակով դիտել բորբոսասնկերի և խմորասնկերի կառուցվածքը,
2.դիտարկել և քննարկել գլխարկավոր սնկերի պտղամարմնի և սնկամարմնի կառուցվածքը:
3.ապացուցել, որ խմորասնկերը շնչում են
4.խմորրիչի միջոցով խմորի պատրաստում և հացի թխում                     
1.թունավոր և օգտակար սնկերի նմանությունները և տարբերությունները
2.օգտագործման ոլորտները 
 
2 ժամ
4.
Բույսերի թա•ավորություն – Ստորակարգ բույսերի ենթաթագավորություն - ջրիմուռների,
քարաքոսների ընդհանուր բնութագիրը,կառուցվածքային առանձնահատ
կությունները,դերը բնության մեջ և գործնական նշանակությունը: 
 
 
1.    շրջակա միջավայրի(Սևանալիճ, ջրամբարներ) ջրիմուռների մանրադիտակային կառուցվածքի ուսումնասիրում
2.    հերբարիումենրի դիտում 
1.էլեկտրոնային տեսաֆիլմերի պատրաստում,ցուցադրում և քննարկում:
2.ջրիմուռների օ•տա•ործումը չինացիների կողմից
3.Կատարած աշխատանքի լուսաբանում, նյութի տեղադրում կայքում
2 ժամ
5.
Բարձրակարգ բույսերի ենթաթագավորություն:
1.Սպորավոր բույսեր:
2.Մամուռների, ձիաձետերի,պտերանմանների կառուցվածքային առանձնահատկությունները, տարածվածությունները  և դերը բնության մեջ:
3.Սերմավոր բույսեր:Մերկասերմերի և ծածկասերմերի կառուցվածքը, առանձնահատկությունները
 
       
 
1.սպորանգիումի ուսումնասիրում
2.մամուռների ուսումնասիրում
3. արմատի, տերևի, ցողունի ուսումնասիրումշրջակամիջավայրի բույսերի օրինակով
4.ինքնուրույն կատարել հետևություններ տերևի, արմատի կառուցվածքի և ֆունկցիաների վերաբերյալ
5.ծաղկի կառուցվածքի ուսումնասիրումշրջակա միջավայրի բույսերի օրինակով
6.ինքնուրույն նկարա•րել բարձրակարգ և ստորակարգ բույսերի տարբերությունները
7.սերմերի շաքիլների ուսումնասիրում
8.դիտարկել տարբեր սերմերի ծլման պայմանները`թթվածին, ջուր, հող,լույսից
9.արմատային ճնշում, ջրի հոսքի ուղղությունը բույսերում
 
 
ուսումնական  ճամփորդություն բուսաբանական այգի`բնության գրկում ուսումնասիրել սոճու արական և իգական կոների, սերմերի,
փոշեհատիկների կառուցվածքը և  պատրաստել նյութ
 
5ժամ
6.
Կենդանիների թագավորություն:
Նախակեդանիների ենթաթագավորություն:Ընդհանուր բնութագիրը, դասակարգումը, 
Երեխաների հետ միասին պատրաստել խոտի թուրմից պատրաստուկ և մանրադիտակով դիտել հողաթափիկ ինֆուզորիայի տեղաշարժը և կառուցվախքը 
           
 
տեսաֆիլմերի ցուցադրում: 
 
 
              
1 ժամ
7.
Բազմաբջիջների ենթաթա•ավորություն:
Ընդհանուր բնութագիրը,  կենսա•ործնեության և կառուցվածքի առանձնահատկությունները:
Աղեխորշավորների տիպ:Բազմազանությունը, կառուցվածքի,կենսագործնեության,բազմացման առանձնահատկությունները:
Մանրապատրաստուկ  ների,ուսումնասիրում:
         
 
1.էլեկտրոնային տեսաֆիլմերի պատրաստում,ցուցադրում և քննարկում: 
 
 1 ժամ
8.
Կլոր և տափակ որդերի տիպ:Ընդհանուր բնութա•իրը: Մակաբույծ որդերից առաջացող հիվանդություները և դրանցից զերծ մնալու միջոցները:
1.ֆորմալինային պրեպարատների ցուցադրում և քննարկում:
 
          
Մակաբույծ որդերի առաջացրած հիվանդությունների մասին տեղեկություններ և նրանց կանխարգելման միջոցները
 
 
1 ժամ
9.
Օղակավոր որդերի տիպ:Ընդհանուր բնութագիրը,ծագումը,դերը բնության մեջ և մարդու կյանքում: 
 
           
 
Կենդանի անձրևաորդի արտաքին կառուցվածքի, կենսագործունեության և առանձնահատկությունների ուսումնասիրում:
 
 
1 ժամ
10.
Փափկամարմիների տիպ:
Կառուցվածքի,կենսա•ործունեության առանձնահատկությունները,դերը բնության մեջ և մարդու կյանքում:    
                                
Կենդանի խխունջի արտաքին կառուցվածքի, կենսագործունեության և առանձնահատկությունների ուսումնասիրում:                   
Փափկամարմինների օգտագործումը սննդի մեջ
 
 
 
1 ժամ
11.
Հոդվածոտանիների տիպ:
Կառուցվածքի,կենսագործ նեության առանձնահատկությունները,դերը բնության մեջ և մարդու կյանքում:Շերամապահությունը և մեղվաբուծությունը Հայաստանում (արարատյան որդան կարմիր): 
1.Խեցգետնի ուսումնասիրումը,
2.սարդի ուսումնասիրումը,
3.միջատների ուսումնասիրումը և համեմատումը:                 
1.Պատրաստել  նյութ մեղվաբուծության, 2.շերամապահության վերաբերյալ
 
2 ժամ
12.
Քորդվորների տիպ: Ընդհանուր բնութագիրը  կենսագործնեության և կառուցվածքի առանձնահատկությունները:Նշտարիկի կառուցվածքը և կենսագործնեությունը:
Նշտարիկի  պատրաստուկ իմանրադիտակային ուսումնասիրումը                    
 
1 ժամ
13.
Վերնադաս ձկներ:Կռճիկային ևոսկրային ձկների դասեր:
1.Կառուցվածքի,կենսա•ործնեության առանձնահատկությունները,դերը բնության մեջ և մարդու կյանքում:
2.Հայաստանում հանդիպող ձկները և դրանց պահպանությունը:
 
Կենդանի ձկան օրինակով ուսումնասիրել արտաքին և ներքին կառուցվածքը, տեղաշարժման առանձնահատկությունները: 
                    
1.ֆիլմերի, դրվագների ցուցադրում:
2.Հայաստանում հանդիպող ձկերը,
3.ՀՀ կարմիր գրքում հայտնված տեսակները
4.Ձկնիկը, որին խնամում եմ ես 
 
2 ժամ
14.
Երկկենցաղների դաս:
 Կառուցվածքը,կենսա•ործնեության առանձնահատկությունները, դերը բնության մեջ և մարդու կյանքում:
                           
1.Ուսումնական ճամփորդություն`            << էկզոտիկ կենդանիներ>>
                
Հայաստանում հանդիպող երկկենցաղները և դրանց պահպանությունը:
1 ժամ
15.
Սողուների դաս:
Թեփուկավորներ , կոկորդիլոսներ: Ընդհանուր բնութա•իրը,ծա•ումը, կառուցվածքային և կենսա•ործունեության առանձնահատկությունները: 
1.Ուսումնական ճամփորդություն`կենդանաբանական այգի
2.Ուսումնական ճամփորդություն` ԵՊՀ
 
                 
Կատարածճամփորդության լուսաբանում կայքում
 
             
2 ժամ
16.
Թռչուների դաս:
1.Ընդհանուր բնութագիրը,
ծագումը, բազմացումը և զարգացումը, կենսագործնեության առանձնահատկությունները,  դերը   բնության մեջ և մարդու կյանքում:
2.Հայաստանում հանդիպող թռչունները և դրանց պահպանությունը:
1.Կենդանի թռչունի ուսումնասիրություն
2.Թռչունների   կմախքի և արտաքին կառուցվածքի ուսումնասիրում:
3.ուսումնական ճամփորդություն արգելոց
4.Ուսումնական ճամփորդություն` ԵՊՀ 
                    
1.Իմ սիրելի  թռչունը
 
2.Տեսաֆիլմերի ցուցադրում: 
 
 
3ժամ
17.
Կաթնասունների դաս:
1.Կառուցվածքը,կենսագործնեության առանձնահատկությունները, դերը բնության մեջ և մարդու կյանքում:
2.Հայաստանում հազվադեպ հանդիպող տեսակների պահպանման միջոցառումներ:
1.Կաթնասունների  կմախքի ուսումնասիրություն
2. ուսումնական ճամփորդություն արգելոց
3.Կթահամալիրի կենդանաբանական լաբորատորիա
 
 
 
1.Կաթնասունը, որին խնամում եմ ես
2.Կարմիր գրքում հայտնված կաթնասունները
 
3ժամ
18.
Վիրու սների թագավորություն:
1. Կառուցվածքը,կենսագործունեության առանձնահատկությունները: 
2.Վիրուսները որպես մարդու վտանգավոր հիվանդությունների հարուցիչներ:
 
 
 
 
Նոր հայտնաբերված վիրուսների մասին տեսանյութերի պատրաստում: 
2 ժամ

 

ՏՀՏ-ների օգտագործում: Հաշվի առնելով սովորողների նախասիրությունները, դասավանդողի կողմից, , ընտրվում են տարբեր թեմաներնյութեր, , համացանցից նոր նյութերի հայթայթում և քննարկումտեսանյութերի ցուցադրումբանավեճերիվիկտորինաներիմրցույթներիխաղերի կազմակերպում:
Այսպիսովսովորողը ստանում է կայուն գիտելիքհիմնված իր իսկ կատարած փորձերի և դիտարկումների վրա
Կատարած հետազոտություններիդիտարկումներիփորձերիուսումնական ճանփորդությունների վերաբերյալ պատրաստվում են նյութերորոցինց լավագույները տեղադրվում են կրթահամալիրի կայքում:

Նախատեսված թեմաները էլեկտրոնային փոստով տրամադրվում են սովորողներինՅուրաքանչյուր տեքստին կցված են համապատասխան թեստերըորոնք սովորողը պետք է լրացնի նյութը պատրաստելուց հետո ստացած ինֆորմացիան ամրապնդելու նպատակովՆյութերը հետ են ուղարկվում դասավանդողինստուգելու համար կամ քննարկվում են դասարանում:
Դասավանդողի և սովորողի կողմից օգտագործվող թվային միջոցները և դրանց գործածման ոլորտները
1. Էլեկտրոնային գրատախտակ պրոյեկտոր • ֆիլմերիուսումնական նյութերի դիտում,ներկայացում,քննարկում • Ուսումնական խաղեր • Smart Notebook,Power Point ծրագրով պատրաստած դասերի դիտումօգտագործում, քննարկում
2. Էլեկտրոնային գրիչներ • Թեթտերի կատարում • Վիկտորինաների պատրաստում և կատարում
3. Թվային ֆոտոխցիկտեսախցիկ • Նյութերին կցվող լուսանկարների համար • Ուսումնական ճամբորդությունների,հասարակական նախագծերի հաշվետվության համար • Ֆիլմերի,տեսահոլովակների պատրաստում
4. Անհատական նութբուք-նեթբուք • Առցանց աշխատանքի իրականացում դասարանում և տանը
Ուսումնական օրացույց
Ուսումնական օրացույցով որոշված բոլոր միջոցառումներին սովորողների և դասավանդողների մասնակցության համար նյութերի, փորձերի, նախագծերի պատրաստումը և իրականացումը խրախուսվում է տարբեր մրցանակներով` ուսումնահետազոտոկան ճամփորդություններ, ճամբարներ, ՏՏ-գործիքներ դրամական վաուչերներ, (որոնք օգտագործվում են նոր ՏՀՏ-ներ ձեռք բերելու համար):Նախատեսված միջոցառումներն և սովորողներիդասավանդողների կատարվող աշխատանքները`
1.Նախագծային առաջադրանքների ստեղծում և կատարում,սովորողների կատարած աշխատանքի ստուգում
2. Հանրակրթական Դիջիտեք 2015- տեսաֆիլմերիհոլովակների պատրաստում
3. Հեղինակային մանկավարժության ամենամյա հոկտեմբերյան-հոդվածներ, ուսումնահետազոտական աշխատանքներ
4. Մխիթար Սեբաստացու օրերկրթահամալիրի տոնը – մրցաշարերի մասնակցություն
9. Զատկական ծսին մասնակվություն`ածիկների ցանում, ձևավորում
10.Հեղինակային մանկավարժության ամենամյա մայիսյան մեդիահավաք բաց դասերին մասնակցությունը,ինչպես նաև որպես փորձագետ այլ դասերին հանդես գալը`դասալսում և լուսաբանում, հոդվածներնյութեր

Դասարանում և տանը ուսումնական պարապմունքիինքնակրթության կազմակերպման
Դասարանական աշխատանքը առավել արդյունավետ իրականացվում է մրցակցության մթնոլորտի ստեղծման շնորհիվորը սովորողներին համախմբելու, կոլեկիվ գործելու լավագույն մեթոդ է Դասարանը բաժանվում է խմբերի և յուրաքանչյուրին տրվում է համապատասխան հանձնարարություն ` հաշվի առնելով տվյալ խմբի հետաքրքրությունը և կարողությունները: Մեկը մյուսին գերազանցելուբարձր գնահատականի արժանանալու նպատակով սովորողները ավելի հաճույքով են աշխատում և դասարանում ստեղծվում է գործնական, աշխույժ մթնոլորտ: Շատ օգտակար են տարբեր կայքերի միջոցով խաղերի և վարժությունների առցանց կատարումները:
Սովորողներին նաև տրվում է ուսումնական կայքերի հղումների ցանկորոնցից օգտվելով սովորողը զբաղվում է ինքնակրթությամբ`ստանում է որևէ տնային առաջադրանք և ինքնուրույն պատրաստում նյութ, որը հետագայում ներկայացվում,բացատրվում է դասարանում:
Գնահատում
Գնահատումը կարվում է 10 բալանոց համակարգով
.  Ինքնուրույն կատարած ուսումնական նյութեր
 Միջոցառումներին մասնակցություն
  Մեդիաօլիմպիադային մասնակցություն
 Ուսումնա-հասարակական աշխատանքներին մասնակցություն
 Կայքում տեղադրված նյութեր

1.    Валова В. Д.., Основы экологии, Москва , 2005г.
2.    Кемп П., К., Апмс.Введении в биологию. Москва, 1998г.
3.    Захаров В. Б., В.И. Сонин. Биология.Многообразия живих организмов. Учеб. Для 7 кл.общеобразоват. учер. Москва Дрофа, 2004г
4.  Захаров В. Б., В.И. Сонин. Общая биология. Учеб. Для 10 кл.общеобразоват. учер. Москва Дрофа, 2004г
5.  Захаров В. Б., В.И. Сонин. Общая биология. Учеб. Для 9 кл.общеобразоват. учер. Москва Просвещение, 2003г
1   6. biola.narod.ru/interes.html
7.  http://www.sec.orq. za/aids/aifact.html:  Let’s start with the facts
8.  muzey-factov.ru/tag/biology


No comments:

Post a Comment